fbpx

CE SPUN CLIENTII NOSTRI

Mi s-a parut foarte constructiv faptul ca a fost axat cursul pe multe exercitii care cu siguranta ne vor ramane mult mai bine in minte. SFERA BUSINESS – O ECHIPA MINUNATA!! Multumim frumos!
DANIELA C.
LOGISTIC MANAGER
Au fost 2 zile deosebite pentru mine, au fost informatii pretioase, foarte frumos prezentate care mi-au ajuns la suflet. Mi-a placut mult cum ne-ai ajutat pe toti sa ne implicam! Multumim!
RUSU ALINA
MANAGER
Trainingul in sine a inclus tot ce consider necesar intr-o astfel de activitate: delimitari conceptuale, interactiuni de grup, exercitii aplicate pe activitatea firmei (cazuri reale). Un astfel de demers este util atat pentru imbunatatirea activitatii in cadrul firmei, cat si in plan personal, la care am apreciat ca s-au facut multe referiri.
SIMION ALEXANDRA
PROJECT MANAGER
Exercitiile foarte eficiente pentru toate categoriile. Foarte multe informatii aplicabile.
GUINED COSTEL
SPECIALIST IMBUNATATIRE PROCESE
Desi, initial, subiectul cursului mi s-a parut abstract si intangibil, pe masura ce discutiile, jocurile au avansat, mi-am dat seama ca subiectul este interesant si palpitant. Big, big like on games!
ELENA OPREA

Managementul performantei. De la evaluarile clasice la utilizarea neurostiintelor

Iti multumim pentru vizita si pentru interes. Aceasta sectiune este in curs de definitivare. Lucram intens pentru a-ti oferi un continut nou si atragator. Te rugam sa ramai aproape si sa continui sa urmaresti Sfera Business!

Iti multumim pentru vizita si pentru interes. Aceasta sectiune este in curs de definitivare. Lucram intens pentru a-ti oferi un continut nou si atragator. Te rugam sa ramai aproape si sa continui sa urmaresti Sfera Business!

Managementul schimbarii - cum sa tranzitezi intr-un univers al emotiilor

In lumea ”volatila, nesigura, complexa si ambigua” in care traim in prezent, avem de-a face cu o succesiune rapida de schimbari intercalate, cu o rata a esecului, din pacate, inca la un nivel incredibil de mare (60-70%, conform Harvard Business Review si Gallup).

Doua par a fi directiile majore care ar putea creste succesul in schimbari: dezvoltarea unui corp de manageri care sa se priceapa la gestionarea acestui fenomen, si intelegerea relatiei dintre emotii si starile de tranzitie, incorporand toate acestea in adevarate competente personale de managementul schimbarilor.

  • Evitarea schimbarii. Castigurile ascunse asociate cu mentinerea „vechilor obiceiuri”.

  • Trasaturi de personalitate si alte caracteristici ce influenteaza eficienta in schimbare.

  • Chestionar de autoevaluare a inclinatiei personale catre schimbare

  • Etapele clasice ale unei schimbari si managementul emotiilor care le insotesc.

  • Cand si cum se schimba organizatiile?

  • Jurgen Apello: supra-modelul de schimbare organizational.

  • Patru intrebari pentru a construi un plan de derulare a schimbarii la nivelul sistemului organizational.

  • Beneficiile: De Ce am face aceasta schimbare?

  • Engagementul: Cine este pro si cine este contra schimbarii?

  • Business Readiness: Ce parti din afacerea mea sunt afectate, si in ce fel?

  • Implementarea schimbarii: Cum comunicam, punem in practica si monitorizam procesul de schimbare?

Recrutare si selectie- de la centru de cost la sursa de valoare adaugata

O insuficienta pregatire a recrutarii, insotita de o decizie nefericita, pot avea consecinte negative asupra intregii organizatii: stricarea climatului in echipa, scaderea productivitatii, deteriorarea experientei furnizate clientilor, pierderi financiare directe si indirecte.

Un bun recrutor inseamna o persoana care stapaneste bine tehnicile specifice: analiza muncii si identificarea factorilor cheie de succes, alegerea si utilizarea eficienta a celor mai valide metode de evaluare si selectie, practicarea cu succes a a acestor metode si luarea corecta a deciziilor etc.

Dar recrutarea si selectia mai inseamna si capacitatea de a gandi un proiect in termeni de valoare adaugata, de a demonstra intelegerea unui business si a consecintelor financiare pe care le are o decizie de recrutare, precum si capacitatea de a colabora eficient cu managerul angajator.

  • Costul unei deciziide angajare neinspirate. Performanta de top – miza recrutarii si selectiei. Distributia performantei in organizatii

  • Dimensiunile performantei. Comportamente pro-organizationale si comportamente contra-productive. Exemplu Chestionar de evaluare prin dimensiuni comportamentale

  • Predictia performantei. Psihologie + statistica + business = valoare pentru business

  • Analiza job-ului, baza succesului pentru recrutare si selectie!

  • Tipuri si canale de recrutare – adaptarea practicii de recrutare pentru a ne atrage tinerele talente in organizatie

  • Vedere de ansamblu asupra procesului de selectie. Criterii practice de alegere a celor mai bune metode. Validitatea in selectie

  • Instrumente potrivite pentru screening. Evaluarea Inteligentei si a Personalitatii in scop predictiv

  • Sa exersam evaluarile: interviul traditional vs. interviul comportamental. Bune practici in derularea interviurilor de selectie si evaluare – aplicatie practica, jocuri de rol

Dezvoltarea business-ului prin managementul talentelor

Un studiu major ralizat de LBA Consulting Group a urmarit identificarea factorilor care au contribuit cel mai mult la construirea si mentinerea excelentei la nivelul organizational. Studiul s-a derula pe o perioada de 25 de ani si a inclus organizatii care au supravietuit si au prosperat, dar si care au esuat.

Rezultatele sugereaza ca, pentru atingerea si mentinerea excelentei, sunt 6 conditii legate de capitalul uman care trebuie indeplinite: o cultura orientata spre performanta, un turnover de personal scazut (mai ales in grupul de talente), un nivel ridicat de satisfactie fata de companie, in randul angajatilor, capacitatea de a avea inlocuitori de mare calitate, investitii eficiente in recompensarea si dezvoltarea personalului, si folosirea unor factori de succes de tipul competentelor pentru selectia angajatilor si pentru evaluarea performantei profesionale.

O concluzie se impune in mod evident: pentru a optimiza capacitatea unei organizatii de a obtine si de a sustine un nivel de excelenta, aceasta trebuie sa inteleaga nevoia unei strategii proactive de talent management pe care sa o implementeze intr-o maniera sistematica si consecventa.

  • Patru provocari majore, desprinse din viata managerilor, in procesul de Talent Management

  • Distributia performantei la locul de munca urmeaza o curba “anormala”: Pareto vs. Gauss! Implicatii pentru managementul talentelor

  • Ce inseamna si cum construim un sistem de talent management?

  • 3 piloni pentru a sustine o strategie de talent management de succes

  • O alta modalitate de a-ti vedea propria echipa sau … compania: matricea celor 9 combinatii dintre nivelele de performanta si potential, adaptata

  • Pasii principali in realizarea strategiei talent management: defineste, masoara, realizeaza

  • Cum trebuie sa arate “talentul” in organizatia noastra? Exercitiu de transformare a valorilor organizationale in comportamente si atitudini pentru angajati

  • Ce masor, ca sa decid daca este talent sau nu? Rezultate X Potential X Comportament

  • Modelul lui Campbell al dimensiunilor performantei la locul de munca

  • Exercitiu practic de analiza muncii: identificarea si definirea factorilor critici de succes pentru stabilirea talentilor din organizatie sau din echipa

  • Identificatori cheie care semnalizeaza un potential star (high potential)

  • Talent Management pentru Millennials: tips % tricks pentru a atrage, motiva si retine Generatia Y!

Tehnici de conducere a sedintelor

Unul dintre punctele de influenta in performanta unei echipe este organizarea eficienta a intalnirilor de grup. De modul in care gestionam sedintele, cum asignam rolurile, cum comunicam, cum folosim in interesul performantei si al climatului elementele geografice si, mai ales, cum conducem discutiile pentru decizii depinde intr-o buna masura eficienta translatiei obiectivelor in planuri de actiune si climatul le nivelul grupului.

Exista, de asemenea, o serie de trucuri pe care e musai sa le stii pentru a-ti maximiza rezultatele in calitate de coordonator de sedinta. Un seminar care iti ofera structura, iti explica de ce, te ajuta sa comunici eficient si iti livreaza punctele critice la care sa fii atent pe parcursul sedintei! De neratat!

  • Exercitiu Vicking Attack pentru identificarea nivelelor de planificare strategica

  • Cum leg obectivele organizationale de planurile tactice la nivelul echipei.

  • Organizarea sedintelor. Strategic-Tactic-Operational

  • Exercitiu Monday Meeting – structurarea si controlul sedintelor

  • Coaching de echipa – elemente structurale

  • Flexibilitate in rolurile de facilitator, instructor, administrator

  • Deciziile in sedinte

  • Exercitiu de grup Space ship – criteriile pentru luarea deciziilor

  • Comunicarea. Elemente geografice. Verbal si non-verbal

  • Tehnici de training ce se pot aplica in sedintele cu echipa.

  • Tips and tricks pentru gestionrea conflictelor

  • Minuta intalnirii si follow-up. Monitorizarea ulterioara intalnirii

Managementul stresului - mecanism fundamental al inteligentei emotionale

De mai bine de 20 de ani, stresul ocupational suscita o atentie tot mai sporita. International Labour Organisation (ILO) estima ca pierderile determinate de acest fenomen ar putea ajunge pana la 10% din Produsul Intern Brut al unei tari.

Stresul ocupational reprezinta o adevarata amenintare la adresa calitatii vietii angajatilor. Mai mult, el aduce pericolul unei potentiale pierderi de talente pentru organizatii, mai ales in randul performerilor de top, care tind sa isi paraseasca slujbele acolo unde stresul ocupational, cauzele, simptomele si reactiile sale sunt la nivele semnificative.

Pe de alta parte, stresul este peste tot in jurul nostru si ne afecteaza pe toti, dar nu toti reactionam la fel: ceea ce poate reprezenta, pentru cineva, o presiune care-l provoaca si il mobilizeaza, pentru altcineva poate fi o greutate imposibil de purtat, care il va afecta pana la nivelul sanatatii fizice. De aceea, un inventar de cunostinte despre cum sa recunoastem actiunea stresului, impreuna cu instrumente si strategii personalizate de a-i gestiona efectele negative, nu pot decat sa reprezinte o investitie in propria calitate a vietii.

  • Stresul ca emotie toxica: interpretarile proprii pe care le dam evenimentelor inconjuratoare ne pot pune in situatie de stres, la locul de munca si in afara lui

  • Mecanismele naturale, neuro-fiziologice, care formeaza reactia de stres; cum reusim sa revenim in control atunci cand corpul nostru trece pe pilot automat

  • Surse de stres la locul de munca; cum ne este afectata performanta profesionala atunci cand presiunea ne depaseste resursele de a o gestiona

  • Situatii, comportamente si ”personaje” de la locul de munca ce ne pot pune in situatii de stres: managerul de tip A

  • Schimbarea organizationala – o sursa de presiune cu potential major de stres

  • Stresul provenit din goana dupa timp, o resursa ce pare sa se epuizeze

  • Convingerile noastre la locul de munca; mituri care ne pun sub presiune si strategii de reinterpretare a acestora pentru a redobandi controlul propriilor emotii

  • Stresul provenit din comunicarea defectuoasa; gestionarea conflictelor

  • Coping cu stresul – strategii de abordare a situatiilor de stres la locul de munca; cum sa ne intelegem propriul stil de reactie la stres ca prim pas in a dezvolta strategii eficiente, de lunga durata

  • Batalia cu stresul, o confruntare de lunga durata: sugestii si solutii posibile pentru a ne antrena rezistenta la stres; elemente de alimentatie si stil de viata sanatos

Cresterea productivitatii prin organizare, planificare si gestionarea eficienta a resurselor

Tot mai multi dintre noi avem senzatia ca nu ne ajunge timpul dintr-o zi! Proiectele ce se succed rapid, deadline-urile scurte, sarcinile amanate, orele petrecute peste program, toate devin surse de presiune si de dezechilibru, o amenintare pentru calitatea generala a vietii.

Dar, de vreme ce toti beneficiem de aceleasi 24 de ore, cum se face ca unii oameni reusesc sa realizeze atatea, pe cand altii abia scot la capat 2-3 sarcini intr-o zi?

Raspunsul pare sa se gaseasca in diferentele de abilitati de planificare, organizare si administrare a resurselor, dintre care timpul este, de departe, cea mai importanta.

Performerii de top au nu doar capacitatea de a-si organiza timpul extrem de eficient; ei stiu cum sa isi selecteze prioritatile si sa isi concentreze atentia pe acele activitati care le vor aduce cel mai mare randament in raport cu energia investita. In plus, ei sunt mai capabili sa gestioneze presiunea prin strategii corecte care le cresc energia si eficienta, pazindu-se de hotii de timp si de factorii care conduc la dezorganizare si pierderea concentrarii.

  • Organizarea, planificarea si gestionarea resurselor – abilitati ce pot fi invatate si perfectionate

  • Factori personali in relatie cu productivitatea: procrastinarea si stilul decizional; cum sa evitam sa ne pierdem in ganduri fara sfarsit si sa ne recastigam eficienta

  • Abilitati si instrumente de project management in sprijinul productivitatii personale

  • Sa exersam planificarea. Planul propriu de actiune si nevoia de a atinge obiectivele organizationale

  • Principiul lui Paretto aplicat in managementul timpului. Exercitii pentru cresterea productivitatii personale

  • Monitorizarea si controlul progresului; cat de departe sunt de obiectivul propus?

  • Matricea Covey si prioritizarea task-urilor – criterii pentru identificarea a ceea ce este urgent/important – exercitiu practic

  • Hotii de timp”- modalitati practice de identificare si control

  • Tiparele comportamentale si strategii potrivite pentru cresterea eficientei si productivitatii

  • Planificarea si derularea unui proiect provocator ca timp si resurse; exercitiu practic

Elemente fundamentale de management comercial

Iti multumim pentru vizita si pentru interes. Aceasta sectiune este in curs de definitivare. Lucram intens pentru a-ti oferi un continut nou si atragator. Te rugam sa ramai aproape si sa continui sa urmaresti Sfera Business!

Iti multumim pentru vizita si pentru interes. Aceasta sectiune este in curs de definitivare. Lucram intens pentru a-ti oferi un continut nou si atragator. Te rugam sa ramai aproape si sa continui sa urmaresti Sfera Business!

Managementul Distribuitorului

De cele mai multe ori translatia de la obiectivele organizationale in planuri de actiune concrete in teritoriu puse in aplicare de catre echipe mixte (furnizor + distribuitor) nu este usoara. Alinierea intereselor comerciale, intelegerea comuna a businessului si o abordare unitara la nivelul managementului organizatiilor si la nivelul echipelor sunt puncta critice care fac diferenta in performanta pe termen lung a parteneriatului.

Rolul de consultant de business a reprezentantului zonal este essential. Intelegerea indicatorilor de distributie, a indicatorilor financiari si a modului in care acestia pot fi influentati, cunostinte avansate de constructive a unui route-to-market efficient pot face ca distribuitorul sa il vada pe acesta ca un partener real intr-o lupta cu piata locala. De asemenea este essential cum ai echipa de partea ta. Cum ii intelegi, cum ii motivezi. Fara aceste ingredient, lupta e pierduta din start. Si mai devreme sau mai tarziu vei simti asta!

  • Translatia obiectivelor companiei in indicatori de performanta comuni

  • De la Managementul Performantei la Customer Plan.

  • Tipping points in business planul annual cu distribuitorul

  • Exercitiu de grup – puzzle – constructia unui customer plan

  • Planurile de actiune – modelul RACI pentru translatia initiativei strategice intr-o echipa mixta. Studiu de caz

  • Principiile unui Route-to Market eficient

  • Indicatori de piata. Distributie numerica, distributie ponderata. Curba de eficienta

  • Exercitiu de grup: “Obiectivele de acoperire”

  • Introducere in financiar. Balance Sheet, Income Statement, Cash flow.

  • Constructia unui P&L pentru deschiderea unei rute de distributie

  • Intalnirile cu forta de vanzari. Remote Management

  • Principii cheie in motivarea echipei de vanzari a distribuitorului. Tips and tricks

Management strategic - instrumente si pasi esentiali in proces

Managementul strategic este esential pentru succesul pe termen lung al unei organizatii. Managerii implicati in dezvoltarea strategiei au nevoie de o viziune ampla asupra companiei lor, a mediului de afaceri în care operează, a tendințelor globale, peisajulului competitiv, nevoilor clienților, o înțelegere clară a factorilor interni și externi care vor determina succesul companiei – astăzi și în viitor.

 

  • Principii de baza in planificare. Rolul planificarii strategice si cei 6 pasi in planificare. Definirea planului strategic.

  • Etape in Management strategic. Viziune, misiune, valori si obiective BHAG, obiective strategice, strategia, implementarea si evaluarea performantei.

  • Analiza PEST – analiza situatiilor strategice intr-o afacere de success.

  • Strategiile generice si Modelul PORTER. Rolul avantajului competitiv/ differentiator relevant. Aplicarea modelului Porter pentru definirea unique selling proposition.

  • Analiza SWOT. Definitie, alinierea mediului intern cu cel extern in cadrul organizatiei. Utilizare practica pentru cele 4 cadrane si interferenta cu procesul de management strategic. Sprijin in definirea strategiei;

  • Modele ale procesului de decizie strategica si planificare strategica. Matricea BCG– identificarea masurilor strategice

  • Simon Sinek-”The Golden Circle”.  Alinierea management strategic-executie-comunicare, in cadrul procesului in interiorul si in exteriorul organizatiei;

Calea spre leadership si psihologia leadership-ului

La Sfera Business consideram lidership-ul ca fiind, in acelasi timp, o competenta critica ce poate fi invatata / dezvoltata, un stil de viata si un mod profund de relationare cu ceilalti, dintr-o organizatie.

Dezvoltarea capacitatii de lidership este dezvoltarea propriei persoane. Calea spre lidership este, mai intai, o cautare interioara pentru a descoperi cine esti, cu adevarat, care sunt valorile ce te ghideaza, ce te inspira, ce te provoaca, ce iti da energie si curaj.

Acestea sunt lucrurile de profunzime pe care se sustine ceea ce se vede la suprafata, modul tau de raportare si relationare cu ceilalti. Fie ca esti greu de gasit si nu intervii nici macar sa rezolvi o problema din echipa, cand nu te priveste in mod direct, fie ca transformi pozitiv oamenii si mediu in jurul tau, acestea sunt deopotriva alegeri si consecinte ale persoanei care esti, pe interior.

  • Esenta leadership-ului. Arta de a influenta prin transmiterea unei viziuni. Lideri si manageri.

  • Modele de lideri si liderul din interiorul tau.

  • Scurt istoric al cunoasterii leadership-ului. De la oamenii cu trasaturi exceptionale la adaptarea flexibila la contextul echipei si al business-ului

  • Cum ii putem identifica pe liderii eficienti inainte ca ei sa apara? Exista un ADN de leadership “bun”?

  • Modelul Leader-Member Exchange (LMX) si intelegerea leadership-ului

  • Un lider eficient creeaza … retele sociale

  • Leadership-ul transformational sau cum cresti calitatea si performanta prin capacitatea de a transmite o viziune convingatoare si de a actiona ca o sursa de inspiratie

  • Exercitiu de construire si transmitere a unei viziuni: organizatia ca metafora!

Manager pentru prima data! Ghidul tau spre performanta in noul rol

Oare ce ar trebui sa faca, mai exact, un nou manager? Am intalnit cu totii sefi care credeau ca treaba lor este sa spuna celorlalti ce trebuie sa realizeze; de fapt, rolul managerial este de a ii face pe oamenii din subordine sa se conduca singuri!

Si cum sa faci asta, ca manager pentru prima data?

Din pacate, prea multe organizatii utilizeaza metoda “aruncatului in apa”, insa nu oricine poate, intuitiv, sa inteleaga cum se conduce o echipa.

Acest curs mixeaza concepte relevante de management cu experienta de peste 15 ani a consultantilor Sfera Business in industrii diferite si in echipe diferite, pentru a oferi un instrument valoros si cu aplicabilitate imediata in viata proaspatului manager.

  • Leadership si management: ipostaze complementare ale actului de conducere

  • De la viziune, misiune si valori la implementare prin plan de actiune si evaluarea performantei. Rolul managerului in lantul de comunicare strategica

  • Functiile manageriale: modelul Koontz – O’Donnel si aplicarea la nivelul echipei

  • Lucrul cu oamenii si construirea relatiilor: comportamente si atitudini ce consolideaza increderea echipei in managerul lor

  • Elemente de project management pentru constructia si implementarea planului de actiune: diagrama Gantt simplificata si modelul RACI

  • Managementul performantei; setarea indicatorilor si tool-uri practice de evaluare a performantei membrilor echipei

  • Feedback-ul, instrument managerial de baza pentru cresterea performantei in echipa

  • Disfunctionalitatile unei echipe (modelul lui Patrick Lencioni) si tipuri de masuri necesare pentru corectie

  • Cum ii tin motivati? Practici motivationale care au functionat… si care nu: de la Hertzberg la Deci si Ryan si motivatia de tip 3.0; cum asigur cadrul pentru motivatia optima in echipa

Feedback si coaching - instrumente pentru cresterea performantei in business

Una dintre abilitatile cele mai importante din sfera comunicarii este aceea de a da si de a primi feedback in mod eficient. Este si una dintre cele mai provocatoare. Niciun fel de tehnologie sofisticata nu poate sa scada anxietatea managerilor sau supervizorilor care ajung in pozitia de a oferi “live” feedback de performanta pentru angajatii din echipele lor.

Livrarea” feedback-ului de performanta determina o plaja larga de reactii din partea angajatilor, si se poate continua cat se poate de firesc cu o abordare de tip coaching, care sa urmareasca impingerea mai departe a limitelor si realizarea potentialului cu care este inzestrata o persoana.

Cursul de feedback si coaching aduce o abordare cat se poate de practica pentru doua interactiuni de performanta fundamentale intre persoanele din mediul organizational.

  • Feedback-ul, de la nevoie general umana (teoria lui Berne privind foamea de recunoastere) la instrument managerial cu efecte notabile asupra performantei si climatului in echipa

  • In-civility” la locul de munca, sau cum impolitetea poate crea un climat daunator performantei

  • Feedback-ul: avantaje, limitari si beneficii pentru manageri, angajati si organizatie

  • Coaching-ul ca practica manageriala complementara. Asemanari si deosebiri; cum utilizam eficient cele doua tipuri de interventii

  • Metoda STAR-AR de oferire a feedback-ului la locul de munca – studiu de caz si jocuri de rol

  • Feed-forward – pasul spre coaching.

  • Rolul de manager – rolul de coach: comparatie si comportamente specifice

  • Cat de bun coach sunt… ca manager: evaluarea abilitatilor de coach eficient

  • Procesul de coaching si ingredientele unei relatii de coaching de succes

  • Modelul GROW in coaching

  • Modelul „The two minutes challenge” in coaching

  • Cum gestionam emotiile si mecanismele de aparare ale coachee-ului

Delegarea si monitorizarea performantei – instrument managerial de baza

Permanent sub presiunea timpului si a rezultatelor, managerii uita adesea una dintre resursele fundamentale prin care isi pot eficientiza propria activitate si actul managerial, in general: delegarea. Cel mai adesea, indeosebi la inceput de drum, ei se confrunta cu fricile „firesti”: sa nu pierd controlul, sa nu imi pierd scaunul, cum sa ma incred ca altcineva va face la fel de bine ca mine?

In aceste conditii, delegarea reprezinta o provocare majora: in primul rand sa iei decizia ca vrei sa delegi, apoi sa intelegi si sa exersezi mecanismele concrete ale acestui instrument managerial.

Cursul aseaza delegarea in contextul mai larg al stilurilor de conducere situationale, abordand si elemente ce tin de motivarea echipelor; tematica este una aplicata, urmarind pasii care se parcurg intr-un proces de delegare eficient.

  • Stilul de leadership si si stilul de delegare. Leadership-ul situational in maniera de abordare Sfera Business

  • De ce sa deleg; avantaje si dezavantaje in procesul delegarii

  • Obstacole si frici comune pentru care managerii NU deleaga

  • Modelul Tannenbaum – Schmidt al nivelelor de delegare a libertatii catre echipa

  • CE deleg si CE pastrez; cand este utila delegarea si cum poti folosi acest instrument util pentru a-ti eficientiza activitatea de manager

  • CUI deleg si CUM exact procedez: formularea sarcinii, managementul asteptarilor, responsabilitatea, imputernicirea

  • Inapoi la feedback: evaluarea performantei in activitatea delegate

  • Joc de rol: pregatirea si comunicarea unui proces de delegare

Managementul echipei

Conducerea echipelor este cel mai probabil un diferentiator esential pentru performanta de management. De la intelegerea rolului, abordarea holistica a performantei, comunicarea in cadrul echipei si pana la flexibilitate propriului comportament in relatie cu fiecare coleg, toate skillurile necesare unui management performant se pot invata si aplica.

Pentru ca de foarte multe ori o incapacitate de a da sau a primi feedback, o intelegere gresita a procesului de coaching individual sau de grup sau un proces de delegare ineficient pot ruina o organizatie. E optional sa fii profesionist!

  • Exercitiu de echipa – “Westrek”. Pasii procesului de planificare strategica

  • Procesul de management strategic. De la viziune, misiune si valori la implementare prin plan de actiune si evaluarea performantei

  • Exercitiu de grup “Valorile organizationale”- proces de facilitare

  • Elemente de project management pentru constructia si implementarea planului de actiune

  • Studiu de caz pe modelul RACI – facilitare, constructia planului de actiune la nivel departamental

  • Manager sau lider? Ambele!

  • Stiluri de management. Flexibilitatea propriului comportament. Modelul Sfera Business

  • Profilul motivational al membrilor echipei si cresterea nivelului de angajament

  • Exercitiu Points of you de indeplinire a obiectivelor individuale si de echipa

  • Comunicarea in procesul de management al performantei. Rolul feed-backului echilibrat

  • Disfunctionalitatile unei echipe – modelul Patrick Lencioni

  • Modelul GROW-Coaching. Setarea obiectivelor si planul de actiune

  • Pasii procesului de delegare

  • Exercitii de comunicare- “Hollow Square” Un model de translatie a initiativelor strategice

Cum sa conduci si sa motivezi Generatia Millennials; provocari si mituri demontate, strategii care functioneaza

Cursul Sfera Business pleaca de la realitatea romaneasca investigata prin cercetari empirice, in organizatii reale, si ofera idei verificate in practica organizationala despre cum sa atragi in companie reprezentanti ai tinerei generatii si cum sa le construiesti un cadru propice pentru dezvoltare si performanta.

Din pacate, in echipele din organizatii se aud des etichete si mituri:

  • Un Millennial „crede ca i se cuvine totul” si este „incapabil de atasament si loialitate”, „cu foarte multe nevoi”, „ego-centric” etc.

  • Mai seniorul lui coleg este „prea cinic si blazat”, „refractar in fata riscului”, „lipsit de idealuri”

In aceste conditii, exista un potential important de aparitie a unor neintelegeri la locul de munca datorate diferentelor de principii si obiceiuri dintre generatii.

Punctul de pornire al unei solutii este evidentierea acestor diferente dintre generatii ca fiind o stare normala; ulterior abilitatea actului managerial este sa foloseasca potentialul pozitiv enorm ce rezulta de aici, si sa il puna eficient in slujba business-ului.

  • Teoria generatiilor. De unde vin si cat sunt de reale diferentele intre generatii?

  • O comparatie intre valorile generatiilor la nivel mondial, folosind taxonomia lui Hofstede. Generatiile din Romania, in acest context

  • Lucruri comune si diferente de comportamente si preferinte, in viata si la locul de munca: Milllennials, Generatia X (managerii lor) si … Generatia Z – cei care vin din urma – exercitiu practic

  • Caracteristicile Generatiei Y specifice pe piata romaneasca a fortei de munca. Diversitate si lucruri comune in interiorul Millennials-ilor romani

  • Psihologia unei generatii: caracteristicile tinerilor din Romania in ceea ce priveste abilitatile cognitive, preferointele de personalitate si structura motivatiei; date de cercetare empirica

  • Clisee comune adevarate si mituri (credinte contrazise de realitate) despre Generatia Y. implicatii pentru manageri si origanizatie, exemple de bune practice in fiecare caz

  • Cum atragem in organizatie Generatia Y: exercitiu extins de construire a unei povesti de brand de angajator folosind 5 metafore organizationale mai frecvent intalnite