Despre succes in Category Management

formularul de înregistrare 

Dezvoltare strategica:

Pe masura ce concurenta se intensifica, iar metodele traditionale de crestere a categoriilor nu mai au succes, companiile vizionare se muta din aria promotiilor tactice, specifice trade marketingului traditional, catre focusul asupra cumparatorilor, pe tot parcursul calatoriei de cumparare, si activarea acestora prin strategii si programe , care pot sa construiasca si sa mentina un avantaj competitiv.

Contextul de piata:

Accesul la informatii despre produse, precum si noile dezvoltari tehnologice, au intensificat competitia in piata. Acest aspect a dus la o multitudine de mesaje transmise cumparatorilor, care au din ce in ce mai putin timp si interes in a le receptiona. In conditiile acestea, majoritatea companiilor nu ating rezultatele dorite in activarea si loializarea cumparatorilor si nici nu reuseste sa maximizeze eficienta investitiei promotionale. Motivul principal identificat de liderii companiilor este lipsa capabilitatilor de category management la nivelul departamentelor de vanzari si marketing, precum si a unei intelegeri comune si a unui focus pe activarea si influentarea intregii calatorii de cumparare.

Curba de invatare:

Programul este o experienta de invatare accelerata si isi propune sa creeze cadrul si baza pentru tranzitia de la  tactici promotionale la category management si de la management operational la management strategic.

Programul de Category Management al Sfera Business este proiectat pentru o serie larga de profile din vanzari si marketing, care vor sa isi dezvolte abilitatile de intelegere si influentare a comportamentului cumparatorilor.

Abordarea cuprinzatoare si holistica largeste intelegerea pietei, a cumparatorilor si a categoriilor si adanceste increderea in asumarea unor campanii integrate si in identificarea noilor surse de crestere a veniturilor, profitului si cotei de piata.

Programul vine sa echipeze specialistii si managerii din aria comerciala cu :

Structura programului de Category Management:

  1. Intelegerea fundamentelor shopper marketingului si legatura cu managementul categoriei
  2. Intelegerea comportamentului de cumparare in functie de misiune si ocazii de cumparare
  3. Dezvoltarea strategiilor de activare a cumparatorilor in linie cu viziunea asupra categoriei
  4. Procesul de planificare anuala
  5. Selling stories, implementare si evaluare
  6. Motivarea si alinierea organizatiei

In structura programului vor exista o multitudine de exercitii practice.

Abilitatile dezvoltate de program

  1. Abilitati de generare si activare a insighturilor despre cumparatori
  2. Abilitatea de a anticipa si satisfice nevoile cumparatorilor intr-un mod profitabil
  3. Abilitati de segmentare si targetare a cumparatorilor
  4. Abilitatea de a dezvolta campanii integrate, care sa influenteze intreaga calatorie de cumparare
  5. Abilitatea de a planifica strategic

Agenda seminarului “Category Management”:

ZIUA 1

09:00 –11:00 CatMan –definitie si rol. exercitiu de echipa, aplicatii practice.
11:00 –11:15 Pauza
11:15 –13:00 Factori de crestere a categoriei –Cum influentam acesti factori. Discutii pe studii de caz
13:00 –14:00 Pranz
14:00 –15:30 Procesul de CatMan –Intelegerea, definirea si rolul categoriei
15:30 –15:45 Pauza
15:45 –17:00 Procesul de CatMan -Segmentarea si evaluarea categoriei. Studiu de caz

ZIUA 2

09:00 –09:30 Recapitulare ziua 1
09:30 –10:15 Segmentarea si evaluarea categoriei
10:15 –11:00 Procesul de CatMan –Viziune si obiective. Translatia din viziune si obiective catre planuri de actiune in cadrul procesului
11:00 –11:15 Pauza
11:15 –13:00 Procesul de CatMan –Strategii, tactici, implementare, revizuire
13:00 –14:00 Pranz
14:00 –16:30 CatMan Business Game. Simularea unui proces complet de CATMAN pornind de la un exemplu concret de business. Piata de bauturi racoritoare din Australia. Aplicatie pe hypermarket.

Durata si locatie:

– durata cursului este de 2 zile

– program: 09.00 – 17.30;(sunt incluse 2 coffee break-uri pe zi si masa de pranz)

– locație: Bucuresti, hotel Ramada North, in data de 23-24 octombrie 2017

  Investitie: 250 Euro + TVA

Pot fi acordate urmatoarele reduceri, necumulative:

-5% pentru 2 sau 3 participanti din aceeasi companie;

-5% pentru participantii care nu sunt la primul eveniment open Sfera Business;

-10% pentru mai mult de 4 participanti din aceeasi companie;

-10% pentru inscriere si plata cu mai mult de 30 zile de la data programului.

Trainer: Valentin Bancu

Are o experienta comerciala internationala si nationala de peste 10 ani, dezvoltata in pozitii de senior management , in companii multinationale de talie globala (Reckitt Benckiser, Heineken, Danone, Cargill, OMV Petrom).

In acest moment, Valentin Bancu conduce departamentul de trade marketing al Reckitt Benckiser pe tarile nordice (Danemarca, Norvegia, Suedia, Finlanda, Islanda).

Cu o bogata experienta in conducerea echipelor mari (+70 de oameni) si in shopper & customer marketing si cu o pasiune deosebita pentru dezvoltarea afacerii prin leadership autentic, Valentin este liderul care construieste strategii bazate pe intelegerea trendurilor de consum, a clientilor si a categoriilor, rezultatele acestor strategii vazandu-se in performanta excelenta obtinuta in activitatea de pana acum. 

Mai multe detalii despre Valentin va invitam sa aflati de aici: http://sferabusiness.ro/valentin-bancu/

Pentru informatii suplimentare, va stam la dispozitie la urmatoarele adrese de email:

valentin.bancu@sferabusiness.ro ; catalin.stancu@sferabusiness.ro; renata.bota@sferabusiness.ro 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *