“THE HOBSON’S CHOICE”. Negocierea cu un buyer IKA

November 8th, 2017   •   no comments   

hobsonnnnThomas Hobson (1544 – 1631) a fost un proprietar de cai de langa Universitatea Cambridge. El detinea un grajd de 50 de cai pe care ii inchiria studentilor de la Cambridge. Politica de inchiriere era insa una originala: singurul cal pe care il puteai inchiria era cel din primul staul de la usa sau….. niciunul. Aceasta regula a izvorat din iubirea lui Hobson pentru caii sai. El pusese la punct un sistem foarte eficient de rotatie a cailor plasandu-i pe cei obositi mai in spate si pe cei odihniti in fata. Astfel, cel care dorea sa inchirieze un cal avea la dispozitie DOAR  O VARIANTA! Sau cu alte cuvinte: ori iei ce ti se ofera ori nimic!

Cea mai celebra aplicare a tehnicii Domnului Hobson dateaza din 1909, cand Henry Ford, fondatorul companiei Ford Motor Company declara:

“Orice client care isi doreste o masina o poate avea in orice culoare, cata vreme ea este neagra” a declarat Henry Ford la lansarea masinii FORD modelul T. In realitate, la inceput, masina a fost disponibila intr-o varietate mare de culori, dar in 1922, in autobiografia lui Henry Ford s-a dezvaluit ca datorita politicii de reducere de costuri s-a folosit un tip de vopsea, care se usca foarte repede disponibila insa numai in culoarea NEAGRA!

Poate ca de “Hobson’s Choice” nu ati auzit niciodata, dar de “Take it or leave it” ati auzit cu siguranta cel putin la una dintre intalnirile cu un Buyer. In procesul de negociere este o tehnica deseori utilizata in ultima etapa de inchidere, cand s-au epuizat toate argumentele si totusi cealalta parte nu se lasa convinsa si nu mai ai timp! Atunci, poate, una dintre putinele variante eficiente care iti ramane la dispozitie este aceea de a da ultimatumuri.


Daca vreti sa aflati mai multe despre procesul, strategiile si tehnicile de negociere va asteptam la cursul de Key Account Management din 20-21 noiembrie 2017 in Bucuresti.
Cu alte cuvinte Hobson’s Choice inseamna sa nu ti se ofere optiuni reale de alegere. Inseamna ca trebuie sa iei ceea ce ti se ofera sau sa nu iei nimic.

 Inscrie-te acum! 

Afla mai mule despre seminarul KEY ACCOUNT MANAGEMENT sustinut de Catalin Stancu si Daniela Sima. 

Autor Articol: Daniela Sima 

Este stresul, intr-adevar, dusmanul nostru?

September 6th, 2017   •   no comments   

florinDe-a lungul timpului, pe cand eram tanar masterand, apoi proaspat practician in campul psihologiei organizationale, stresul, in special cel de la locul de munca, a reprezentat deseori un subiect numai bun de abordat in lucrarile scrise, sau „obiect” de studiu in cercetarile de teren pe care le-am efectuat. Ca trainer, managementul stresului a fost primul subiect pe care l-am livrat intr-un program extins, iar acum, in echipa Sfera Business, ramane, in continuare, una dintre ofertele noastre consistente; numai ca, intre timp, si mesajul meu s-a nuantat, pentru ca… stiinta nu sta pe loc.

De fiecare data, alaturi de majoritatea cercetatorilor din domeniu, sprijiniti de o gramada de date statistice, am sustinut ca stresul este ceva rau, atat prin efectele toxice pe care le produce asupra sanatatii individuale, cat si prin consecintele generate la nivelul organizational.

Cercetarile foarte recente asupra mecanismului de producere a stresului, la nivelul individual, par sa formuleze o concluzie aparent contraintuitiva si tulburatoare: insasi credinta ca stresul este rau in sine, prin reactia psiho-fiziologica pe care o determina, reprezinta, la randul ei, o parghie prin care efectul nedorit se amplifica, iar pagubele produse asupra organismului devin si mai mari, diminuandu-ne eficienta generala cu care luptam impotriva acestei emotii negative nedorite.

Sa le luam pe rand.

poza 1

Multa vreme s-a crezut ca stresul resimtit de o persoana este pur si simplu efectul nefast al unor evenimente sau intamplari din viata acelei persoane, care, prin ele insele, poarta o incarcatura negativa semnificativa. Aceste evenimente chiar au fost ordonate intr-un clasament al factorilor stresanti din viata noastra, si asa a aparut „scala Holmes – Rhaes a evenimentelor stresante”, in care primele locuri sunt detinute de moartea partenerului de viata sau de divort, iar cele mai putin daunatoare (dar totusi „calificate” in clasament) sunt concediul sau micile incalcari ale legii (amenzi de circulatie etc.).

Cele mai solide cercetari in domeniu, pornind de la studiile lui Lazarus si Folkman, au demonstrat, intre timp, ca noi insine suntem in mare masura „responsabili” de stresul pe care il resimtim. Pentru a deveni stres, o situatie traversata, care exercita asupra noastra o anumita presiune, trebuie sa indeplineasca doua conditii majore:  sa o percepem ca avand o miza deosebita pentru noi – si aceasta este prima evaluare pe care o facem, si apoi sa percepem ca nu avem resursele necesare pentru a ii face fata – si aceasta este a doua evaluare.

Stiinta comportamentala, ajutata solid de tehnologia ce a facut posibila o monitorizare detaliata a corpului uman, au aratat, impreuna, ca daca o sursa de presiune primeste cele doua evaluari negative, aceasta declanseaza in corpul uman reactia de stres, o adevarata furtuna fiziologica, sustinuta hormonal: pulsul accelerat, descarcarile de adrenalina, apoi de cortizol, pregatirea organismului ca pentru o lupta reala, toate acestea sunt doar o parte dintr-un tablou ce are, se zice, consecinte dintre cele mai distructive, in timp, asupra organismului.

De o vreme buna, cam in aceasta zona s-a invartit stiinta stresului, invatand sistematic oamenii ca reactiile organismului sub stres sunt daunatoare si le fac rau. Cercetari recente, care au inceput sa isi publice concluziile prin 2012, par sa demonstreze ca mai exista un nivel de evaluare prin care putem sa influentam cat rau ne va face stresul, cu adevarat. Astfel, odata declansata reactia de stres, oamenii tind sa se evalueze privind felul in care raspund situatiei respective, (si) printr-o intrebare de genul: „Oare imi face rau, cu adevarat, aceasta reactie la stres a origanismului meu?”

O sa ziceti: cine ar raspunde ca reactia la stres NU este daunatoare pentru el insusi? Doar asta ne-au invatat ani intregi de credinta populara comuna si de cercetari in domeniu: „lupta sau fugi” este un mod de raspuns activat automat, care ne otraveste organismul cu tot felul de descarcari nocive.

poza 2

Ei bine, constient sau la limita sub-constientului, avem capacitatea sa ne modificam raspunsul la aceasta intrebare, si nu printr-un truc ieftin de „gandire pozitiva”, ci prin argumentele aceleiasi stiinte. Merita sa facem un efort de documentare…

Studii de psihologie si fiziologie arata ca, sub stres, persoanele care isi vad reactia organismului ca fiind daunatoare si se autoevalueaza ca ne-fiind foarte eficiente in a se descurca intr-o situatie presanta, se conduc singure spre „dezastru”. Modificarile fiziologice insotitoare stresului sunt normale, urmeaza un model vechi de cand lumea, si ne pregatesc organismul pentru a face fata provocarii cu care ne confruntam. Aceasta este credinta „sanatoasa”, care nu doar ca ne ofera mai multe resurse in a confrunta stresul, dar ne si mentine anxietatea si modificarile fiziologice in parametri normali, ce nu afecteaza negativ organismul.

Ca orice schimbare a unei „credinte” bine inradacinate, sa consideri ca stresul produce o reactie normala, si sa o crezi cu tot organismul tau, nu e lucru usor, si nu se produce incepand de maine. Primul pas este sa intri in contact cu informatie serioasa si corecta. Seminariile Sfera Business pe tema stresului fac tocmai acest lucru, aducand pe scena ultimele informatii ale stiintei intr-o maniera usoara, credibila, si „fun”. Da, pana si sa invatam despre ce nu e neaparat rau pentru noi are nevoie de o experienta placuta, de joaca, pentru a deveni memorabila si a-si produce efectele pe termen lung.

Mai departe ar putea sa fie util un demers sistematic, prin proceduri specializate, ce imprumuta metode din terapia cognitiv comportamentala si din grupurile de dezvoltare.

Un lucru este cert: desi ajungem adesea in situatii ce genereaza presiune si emotii negative ce ne solicita pana la limita resursele, este mai constructiv si mai sanatos pentru noi sa consideram propriile reactii la stres ca pe ceva „normal” si util. Acest simplu gand ne va conferi o mai mare eficienta in confruntarea cu stresul. Cum gasim resursele suplimentare atat de necesare in confruntarea pe care o avem? Acesta este un subiect pentru un articol viitor, iar stiinta ne aduce si in acest caz informatii surprinzatoare!

 

Despre Key Account Management, cu drag

August 16th, 2017   •   no comments   

catalin pozaConform ultimelor date publicate in presa de specialitate, in 2017 Comertul Modern in Romania va depasi cel mai probabil pragul de 11 mld euro, dupa ce anul trecut inregistrase deja un confortabil 60% in mixul cu celelalte canale. Retailerii sunt din ce in ce mai puternici, iar in ultimii ani s-au inregistrat si cateva preluari de rasunet care au facut, de exemplu, ca unul dintre primii comercianti din Romania sa iasa de pe piata. Parteneriatul cu Retailul Modern in FMCG poate fi unul dintre avantajele competitive fundamentale ale unei companii in contextul de business actual din Romania. Dar acesta nu este usor de construit.

In urma cu mai bine de 15 ani am participat la primele intalniri cu buyerii retelelor IKA. Am amintiri foarte frumoase de atunci. Erau vremuri speciale. Am crescut impreuna cu multi dintre acestia. Am invatat impreuna, am descoperit lucruri noi, am demarat proiecte frumoase. Vremuri idilice parca, in comparatie cu complexitatea business-ului din zilele noastre. Astazi, unii clienti au share de doua cifre in cifra de afaceri a furnizorului. Iar sumele aflate pe masa de negociere sunt ametitoare. Profilul unui key account manager de succes s-a schimbat constant, iar nivelul de profesionalism a crescut permanent. Am multi prieteni in bransa. Oameni speciali, pentru care am un respect deosebit.

La sfarsitul anului 2014 am derulat primele editii ale seminarului Sfera Business Key Account Management. Intre timp proiectul si-a demonstrat utilitatea. Am avut deja 13 editii , la care au participat mai mult de 200 de profesionisti din industrie. Profesionisti! Din companii mici, medii si mari, romanesti si multinationale, cunoscute si foarte cunoscute. De la inceputul anului 2017 am privilegiul de a facilita programul alaturi de buna mea prietena Daniela Sima. Este un program de suflet, cu totul si cu totul special.

Este un program care dureaza doua zile, dar asta doar pentru ca stim ca timpul este o resursa esentiala si nu ne putem permite sa ii “scoatem” pe participanti mai mult. Stim ca multi dintre ei au un program infernal si responsabilitati importante. De aceea am fost foarte concisi. Am pus la punct, in decursul ultimilor ani, un template de Account Plan care sa cuprinda cat mai multe date structurate necesare pentru pregatirea unei negocieri. Credem noi ca aceasta etapa este cea mai importanta in constructia si derularea relatiei comerciale. Tocmai de aceea am decis sa ma refer in randurile de mai jos doar la acest segment al managementului relatiei comerciale in Retailul Modern.

Practic, pornind de la cele 6 intrebari fundamentale ale procesului de planificare strategica, construim impreuna cu participantii un model de Account/Customer Plan. Este un tool concret, usor de folosit si de adaptat pe propriul business, care ramane practic participantilor spre customizare ulterioara. Utilizarea unor template-uri pentru Profilul Clientului, Factorii Cheie de Atractivitate, Istoricul relatiei comerciale, diverse forecasturi specifice fiecarei industrii ne ajuta sa translatam obiectivele strategice ale organizatiei in seturi de initiative strategice specifice fiecarui client.

De ce facem asta, aplicat pe studii concrete, in sala? Pentru ca noi credem cu tarie ca este singura modalitate viabila prin care poti ajunge sa construiesti o strategie cu clientul tau pe o perioada lunga de timp. Desigur ca discutam si de indicatori. Grupam contraprestatiile pe 7 Driveri de Crestere si  facem o analiza lunara a statusului investitiei in fiecare client. Un element cel putin la fel de important este follow-up-ul pe graficul promotional. Care sunt promotiile cu cele mai bune rezultate? Cum se pot replica acestea pe alte categorii in acelasi client sau in alte relatii comerciale? Si cat de important este pentru un buyer ca propunerile de activitati promotionale/lansari/activari/inovatii sa fie in consonanta cu propriile planuri de dezvoltare.

Toate elementele descrise mai sus sunt tool-uri efective. Pe care le-am folosit noi, pe care le-am invatat de la altii si pe care le-am asezat intr-un model de structura care ajuta mult. Sigur ca nimic din ce propunem nu este infailibil si nu este “reteta de succes” care te va ajuta sa inchei cu bine orice negociere cu un retailer. Si sigur ca foarte multi dintre participanti folosesc tool-uri similare pentru constructia propriilor planuri. Ceea ce credem noi insa, este ca oricare ar fi specificul categoriei, un pattern trebuie sa existe. Unul care sa structureze si sa te ajute sa pregatesti draconic orice negociere. Pentru ca asa cum spunea bunul meu prieten Pablo Ferreiros: “Diferenta intre bun si excelent se afla in detalii”.

 

Ultima editie a seminarului “Key Account Management” din acest an: 20-21 noiembrie 2017.

Inscrie-te acum: http://sferabusiness.ro/formular-inscriere-cursuri/

 

Pablo, bine ai venit in echipa Sfera Business!

July 20th, 2017   •   no comments   

poza Pablo (1)In cei peste 12 ani de experienta in marketing, vanzari si strategie, Pablo Ferreirós Bennett a pus mereu accentul pe puterea detaliilor pentru ca, spune el, acestea reusesc sa faca intotdeauna diferenta intre bine si excelent. Dupa sesiuni de training livrate in peste 30 de tari din intreaga lume, Pablo intra in echipa Sfera Business in cadrul careia va sustine seminarii de Neuromarketing, Public Speaking, Personal Branding.

Cu Pablo Ferreirós Bennett in sfera noastra de discutii

1. Crezi cu tarie ca atitudinea este secretul succesului. Ce te-a inspirat si ce te-a ajutat sa ajungi unde esti acum: un nume de referinta in sfera marketing-ului, vanzarilor si strategiei?

Atitudinea este cu certitudine elementul cheie care diferentiaza profesionistii si conducatorii executivi – chiar si in viata noastra de zi cu zi, atitudinea ne diferentiaza de ceilalti. In prezent, cresterea numarului de tari in curs de dezvoltare, in care costurile fortei de munca sunt extrem de competitive, inseamna ca orice poate fi copiat – sisteme logistice, sisteme de calcul, preturi, procese industriale etc. Cu toate acestea, singurele lucruri dintr-o organizatie care nu pot fi copiate sunt angajatii sai și, mai important, atitudinile lor. Lumea nu este condusa de inteligenta, ci de atitudini. Intotdeauna spun ca o companie te angajeaza pentru abilitatile tale, dar te pastreaza datorita atitudinii tale.

Daca ma intrebati despre caracteristicile colegilor mei sau despre calificarile lor, sincer nu as putea spune ce diploma universitara sau diploma de master detin. Ceea ce ma face sa simt ca vreau sa lucrez cu cineva pe un proiect este atitudinea persoanei in anumite situatii – dorinta de a face efortul suplimentar pentru a finaliza un proiect sau nivelul de angajare in timpul etapelor critice ale proiectului. Eu aleg oamenii cu care lucrez mai mult in functie de atitudinea lor decat de formarea pe care o au.

Cred cu tarie ca atitudinea, angajamentul si atentia deosebita pentru detalii fac diferenta, iar acestea sunt cele trei reguli de aur pe care le am. Diferența dintre bine si excelent se afla in detalii.

  1. Digitalizarea comunicarii este intr-o continua ascensiune. Care este cea mai mare provocare pentru tine in acest context?

Cred ca transformarea digitala este deja un fapt si nu ne mai este frica de schimbare – poate ca viteza cu care se produce aceasta schimbare este mai inspaimantatoare. Ne-am mutat de la vorbit despre tehnologiile digitale in a nu fi constienti de dependenta digitala și decalajul analogic / digital pe care il creeaza. Aceasta transformare este un tren de mare viteza, iar companiile care nu se afla deja in tren sau care vor pierde trenul, vor plati un preț greu.

 Cred ca exista doua provocari majore in aceasta era noua. Prima implica intelegerea noastra ca nimic nu va mai fi la fel – totul se schimba si va continua sa se schimbe cu o viteza extraordinara. Acesta este doar inceputul unei transformari digitale profunde care va ramane prezenta, iar regulile jocului de afaceri, marketing-ului si vanzarilor se vor schimba constant. A doua provocare consta in intelegerea faptului ca aceasta transformare digitala trebuie sa fie un proces de sus in jos. Directorii de companii si actionarii in special, ar trebui sa fie constienti de aceasta schimbare si de rapiditatea cu care se petrece si ar trebui sa se asigure ca se creează o cultura digitala care sa treaca prin toate nivelurile organizatiei de sus in jos. Nu este vorba de postarea pe retelele sociale sau de existenta unui manager al comunitatii profesionale – suntem martorii unei schimbari majore in istorie, iar schimbarea implica intotdeauna rezistenta.

  1. Unul dintre seminariile pe care le vei sustine la Sfera Business este “Personal Branding”. Cum ti-ai defini brand-ul personal?

In acest moment, branding-ul personal a devenit extrem de important datorita aparitiei retelelor sociale si a modului in care companiile și-au schimbat mentalitatea. In trecut, o persoana lucra sub o companie umbrela. In prezent, o persoana care lucreaza pentru o companie poate sa aiba marca personala si chiar sa aiba mai multi adepti si o mai mare influenta asupra social media decat compania pentru care lucreaza.

Cred ca un brand personal este pur si simplu o reflectare a valorilor, atitudinii noastre si a ceea ce proiectam in viata personala si profesionala. Este dificila separarea trasaturilor personale de trasaturile profesionale, deoarece foarte des ele sunt identice. Acestea fiind spuse, incerc sa ma asigur ca tot ceea ce fac eu imi poarta amprenta personala, atat in viața mea personala, cat și in munca mea. Acord o atentie speciala detaliilor – uneori, prea mult! Ma consider o persoana loiala, cinstita, muncitoare, mereu implicata, care are o viziune strategica si iubeste provocarile.

  1. De ce ai ales sa faci parte din echipa Sfera Business?

L-am intalnit pe Catalin anul trecut in luna martie, la un eveniment din Bucuresti, unde am fost amandoi speakeri si am facut click imediat! Uneori intalnesti o persoana si ai nevoie de doar  30 de secunde pentru a sti ca doresti sa lucrezi cu el sau cu ea. Dupa eveniment, am vorbit si am realizat ca avem multe in comun si ca impartasim aceeasi filosofie, valori si opinii despre afaceri si despre aceasta lume interesanta a consultantei și a formarii.

Catalin mi-a explicat valorile Sfera Business si mi-a spus totul despre echipa. Nu mi-a luat mult timp sa-mi dau seama ca vreau sa fac parte din ea – o echipa transversala de profesionisti de top, cu experienta majora completata de cea mai buna atitudine. Sunt incantat sa fiu asociat cu o astfel de echipa de oameni si ma simt mandru ca fac parte din aceasta organizatie si sunt sigur ca vom lucra impreuna la proiecte extraordinare.

Bine ai venit in echipa Sfera Business, Pablo Ferreirós Bennett!

Bun venit Gratiela Popescu in echipa Sfera Business!

June 26th, 2017   •   no comments   

In cei peste 20 de ani de experGratiela Popescuienta axata pe roluri operationale si strategice, atat in România cat si in strainatate, Gratiela Popescu a mizat mereu pe dobandirea unui echilibru intre viata personala si cea profesionala intrucat, spune ea, momentele petrecute in familie sunt esentiale pentru a reusi sa-ti construiesti o cariera de succes.

Acum, Gratiela isi doreste sa contribuie la formarea noii generatii de lideri tineri si intra in echipa Sfera Business cu incredere si entuziam. Leadership, Psihologia leadership-ului, Managing through different cultures, Finance for non-finance sunt seminariile pe parcursul carora Gratiela Popescu le va  oferi participantilor know-how-ul valoros de care dispune, pe care-l va completa cu multe exemple clare si lectii profesionale importante.

Cu GRATIELA POPESCU, in sfera noastra de discutii

  1. In peste 20 de ani de activitate ai ocupat pozitii de conducere importante atat in tara cat si in strainatate. Care sunt etapele cele mai semnificative la care se rezuma background-ul tau profesional?

As mentiona cateva momente critice, toate legate de schimbarea semnificativa a jobului, care s-au dovedit ulterior a fi si mari oportunitati:

Primul moment a fost cand am acceptat ca dintr-un rol comercial sa trec pozitie de CFO, unde am avut oportunitatea de a ma dezvota in acelasi timp cu compania.

Al doilea moment a fost cand am acceptat un rol regional, responsabilitatile mele au fost extinse peste 20+ de tari. Experienta a fost extraordinara, am ajuns sa am responsabilitatea unui PnL de 2bn USD. In capacitatea mea de Director Financiar am fost implicata in crisis management (Ukraina, Grecia), proiecte de expansiune si restructurare, in tari extrem de mature de genul Olanda, Elvetia, Belgia, pana la tari care abia incep sa se dezvolte – CIS.

Ultima decizie critica e cea de acum, cand am acceptat din nou o schimbare fundamentala de cariera, iesind din financiar si mergand in zona de general management. Alta experienta extraordinara.

In toate aceste momente, cred ca au fost foarte importante cateva elemente:

  1. Un lider care sa ma sustina, sa creada in mine si sa imi ofere aceste oportunitati;
  2. Curajul de a imbratisa schimbarea fundamentala a jobului
  3. Suportul familiei.
  1. Psihologia leadership-ului actual – care sunt pilonii pe care se bazeaza si care sunt amenintarile actuale?

Descopar ca e important ca un leader sa fie autentic, nu e musai sa respecte un tipar, dar cu siguranta trebuie sa inteleaga de ce ar avea follow-eri. Daca nu reusesti sa definesti brandul tau ca leader, atributele de leader pentru care cineva isi va aduce aminte de tine peste 20-30 de ani, atunci trebuie sa te mai gandesti.

Amenintarile vin din sfera jocurilor politice, unde unii lideri autentici, foarte valorosi, nu se incadreaza musai in anume culturi corporatiste si atunci se produce separarea. Cred ca e pacat pentru organizatii dar cred ca e o oportunitate pentru indivizi sa caute alte oportunitati in care se vor incadra mult mai bine.

  1. Care a fost cea mai mare provocare resimtita in pozitia de leader in medii culturale diferite? Ce ai invatat din aceasta experienta?

Desfasurarea activitatii in medii culturale diferite poate duce la un consum de energie enorm daca nu reusesti sa gestionezi situatia corect! Trebuie sa inveti sa asculti mult mai bine, sa nu judeci la prima vedere, sa fii deschis la interpretari diferite, sa depui eforturi de a intelege contextul din care vine partenerul de discutii si sa te adaptezi continuu. Intelegi mai bine o cultura si istoria ei in momentul in care traiesti in acea tara. E o experienta unica.

  1. Ai fost implicata in proiecte in Marea Britanie si in Cehia in care ai sprijinit femeile de afaceri aflate la inceput de drum. Care a fost cea mai importanta lectie pe care ai transmis-o in cadrul sesiunilor de mentorat?

Poate suna putin egoist, dar mie mi se pare foarte important pentru o femeie sa defineasca de la inceput care sunt lucrurile care o fac fericita in balanta personala / profesionala, sa aleaga 3 prioritati si sa le urmeze cu perseverenta. E destul de usor sa pici in capcanele preconceptiilor culturale, dar cheia succesului e sa iti castigi echilibrul care te face fericita.

  1. Echilibrul intre viata personala si cea profesionala nu este usor de atins. Cum ai reusit sa-l obtii si cat de mult te-a ajutat sa-ti indeplinesti obiectivele profesionale?

Trebuie sa testezi de-a lungul timpului ce merge si ce nu merge… Pentru mine au fost importante suportul familiei si delimitarea clara a vietii personale de cea profesionala. Momentele petrecute in familie sunt de calitate, iar asta duce la o viata personala echilibrata.

  1. Care este cea mai mare realizare profesionala de pana acum?

Imi e greu sa vorbesc de o anume realizare, sunt foarte multe de mentionat, dar cred ca cea mai mare realizare e chiar dezvoltarea mea personala si profesionala de care sunt foarte mandra.

  1. Ce se ascunde in spatele liderului Gratiela Popescu?

Hm… nu cred ca se ascunde nimic J, sunt o persoana pe modelul “what you see is what you get“… sunt o persoana pozitiva, vesela, echilibrata, loiala, o persoana careia ii place sa discute deschis chestiunile dificile.

  1. De ce ai ales sa faci parte din echipa Sfera Business?

Personal, am avut oportunitatea sa ma dezvolt destul de mult pe timpul carierei si simt nevoia sa ajut alti leaderi tineri sa nu faca greselile pe care le-am facut… macar sa testeze alteleJ. Imi face foarte mare placere sa vad cu cata pasiune isi desfasoara activitatea Catalin, ne cunoastem de mult timp si stiu cat este de important pentru el sa puna suflet in ceea ce face si sa mentina un standard foarte ridicat. Rezoneaza cu mine combinatia aceasta.

Bine ai venit in echipa Sfera Business, Gratiela Popescu!

3 solutii pentru o recrutare eficienta

June 14th, 2017   •   no comments   
3 solutii pentru o recrutare eficienta

Conform unui studiu recent realizat de catre Sfera Business si Business Mark,  pentru 68% dintre companiile din Romania, cea mai mare provocare este gasirea de angajați cu competențe din ce in ce mai specializate pentru profilul business-ului; iar pentru 51% dintre aceste companii, o provocare in  ceea ce priveste angajatii valorosi de HR ar fi sa ii gaseasca pe cei cu mentalitatea orientata spre business.

read more

Alexandru Crăciun, Director Comercial al Administraţiei Porturilor Constanța, se alătură echipei Sfera Business

June 27th, 2016   •   no comments   

 

alex craciunSfera Business are începând de astăzi în echipa sa un profesionist cu o activitate de peste 10 ani în poziţii de top din  Administraţia Porturilor Maritime şi cu experienţă relevantă în învăţământul superior, dar şi în organizaţii non-guvernamentale din domeniul transporturilor. Alexandru Crăciun, Director Comercial al Administraţiei Porturilor Constanța, se alătură Sfera Business în calitate de Senior Consultant Logistică și Operațiuni.

“Sunt onorat de faptul că Alexandru a ales să se alăture echipei Sfera Business. Este un profesionist excepțional, recunoscut ca atare de specialiștii din țară și din străinătate. Are o experiență complexă și relevantă în logistică și operațiuni și sunt convins că trainingurile pe care le va susține pe aceste teme vor fi de interes pentru companiile din numeroase industrii. La Sfera Business avem în echipă specialiști cu arii de expertiză diverse și complementare, dar ceea ce face diferența este experiența demonstrată a tuturor trainerilor noștri”, spune Cătălin Stancu, Managing Partner Sfera Business.

În calitate de Director Comercial al Administraţiei Porturilor, Alexandru a avut ocazia să cunoască îndeaproape nevoile specifice ale liderilor din industria transporturilor, fie că ne referim la containere şi activităţi logistice asociate, fie la manipularea şi transportul mărfurilor în vrac lichid sau solid. Totodată, gestiunea comercială a activităţii unui nod de transport internaţional precum este portul Constanţa a generat dezvoltarea unor cunoştinţe aprofundate despre activităţile logistice din hinterland, cu care portul este legat direct sau indirect: depozite, parcuri logistice, terminale feroviare şi fluviale.

Cursurile de management al transportului multimodal şi teza de doctorat susţinută în domeniul aglomerărilor economice portuare, vin să-i completeze experienţa practică. Totodată, activitatea susţinută în cadrul Centrului Naţional pentru Promovarea Transportului Multimodal precum şi în cadrul Organizaţiei Europene a Porturilor Maritime au contribuit la dezvoltarea contactelor internaţionale din industria transporturilor. De-a lungul anilor a publicat mai multe articole legate de industria transporturilor şi a participat in calitate de  speaker în mai multe conferinţe internaţionale dedicate acestei industrii.

“Activitatea alături de Sfera Business vine și completează în mod natural și firesc evoluția mea profesională. Desigur voi continua în rolul meu de Director Comercial al Administraţiei Porturilor Constanța, însă îmi doresc să împărtășesc din cunoștințele mele cât mai multor manageri ce își desfășoară activitatea în domeniul logisticii”, spune Alexandru Crăciun, Senior Consultant, Sfera Business.

Alexandru este un bun cunoscător al segmentului activităţilor logistice, atât din perspectiva fluxurilor de transport naţionale şi internaţionale, cât şi din perspectiva operaţiunilor zilnice care se desfăşoară la nivelul companiilor. A absolvit Facultatea de Tranzacţii Internaţionale din cadrul Universităţii Ovidius Constanţa (2004), programul de master „Multimodal Transport Management” din cadrul Univesităţii Maritime din Constanţa (2007) şi programul de doctorat pe domeniul Economie şi Afaceri Internaţionale din cadrul ASE Bucureşti (2015).

Prezentari pe tocuri cui

May 25th, 2016   •   no comments   

tocuri

Simplitatea este cheia elegantei adevarate.
Coco Chanel

Atunci cand faci o prezentare, mai mult ca sigur iti doresti ca ea sa ramana in mintea celor prezenti.

Ce ii trebuie unei prezentari ca sa fie memorabila? Cam ce ii trebuie si unei prezente feminine ca sa intoarca priviri: eleganta si stil.

Asa cum o femeie nu poate da gres cu o rochie neagra si niste accesorii inteligent alese, si pentru o prezentare exista cateva elemente “little black dress” care ii garanteaza rafinamentul in orice situatie.

1. Alege un fundal simplu. Fara un pattern pe fundal sau alte accesorii colorate. Vei avea mai multa libertate sa jonglezi cu elementele vizuale. Continutul este cel iti va aduce valoarea prezentarii, asa ca e indicat sa te concentrezi pe mesajul transmis de slide-uri. Fie ca alegi un fundal deschis la culoare (alb, gri deschis etc.) sau unul inchis la culoare (gri inchis, bleumarin , negru, etc.), cel mai important este sa te asiguri ca ai un contrast bun intre fundal si continut. Ce este in tendinte la capitolul fundal? Negrul este noul alb. Este foarte populara abordarea fundal negru – text alb, pe care specialistii o considera mai putin obositoare pentru ochi.

2. Foloseste imagini sugestive. Clipart-urile, extrem de indragite la inceputurile Power Point-ului, sunt considerate depasite. Iti recomand sa le eviti si sa te orientezi spre imagini de calitate, relevante pentru mesajul pe care vrei sa il transmiti. Impactul elementelor vizuale va fi memorabil daca alegi imaginile potrivite, caci creierul uman proceseaza imaginile cam de 60 de ori mai rapid decat cuvintele si retine informatia in proportie de 70-80% in mod vizual. Care este explicatia? Imaginile ne afecteaza atat la nivel cognitiv, cat mai ales emotional, si sunt procesate in memoria pe termen lung (spre deosebire de cuvinte, care sunt procesate de memoria pe termen scurt).

3. Spune in putine cuvinte. In secolul vitezei, a fi concis este un atu. Asigura-te ca ai o singura idee pe slide, si aceea exprimata in cuvinte putine. Cate? Maximum 30 ar fi indicat. Media numarului de cuvinte per slide a scazut la 29 in 2014, fata de 41 in 2012.

4. Gandeste mare. Si la propriu si la figurat. Dimensiunea imaginilor a crescut cu 16% fata de anul trecut si dimensiunea fontului a crescut cu aproape 60% fata de anul 2008.

5. Foloseste animatii sofisticate. Sau deloc. O animatie prost folosita poate sa dauneze prezentarii tale. Daca vrei ca prezentarea ta sa fie una memorabila, foloseste animatii discrete, dar sofisticate. Creeaza scenarii de derulare a slide-urilor care sa te ajute sa controlezi modul in care publicul primeste informatia. O optiune “little black dress” care te scapa dintr-o situatie de criza, in care nu ai timp sau inspiratie sa dezvolti ceva complex, dar totusi vrei sa introduci treptat continutul unui slide, este efectul de tip Fade.

6. Spatiul gol este plin de semnificatii. Nu te incapatana sa folosesti tot spatiul dintr-un slide. La fel cum o bijuterie pretioasa este cel mai bine pusa in valoare de o tinuta simpla, si mesajul unui slide va fi mult mai repede perceput de public atunci cand ii lasi loc sa fie vizibil.

Giorgio Armani spunea ca eleganta nu inseamna sa iesi in evidenta, ci sa intri in amintire. Pentru ca prezentarile tale sa fie de impact, trebuie sa te asiguri ca mesajul tau ramane in amintirea celor din sala. Unul dintre secrete este modul in care construiesti contiutul slide-urile si felul in care imbini elementele de design.

Te invit la cursul “9 tehnici pentru slide-uri PowerPoint cu continut de impact“, unde vei afla care sunt tendintele actuale de design pentru a realiza prezentari de succes. Un curs marca Sfera Business.

De la Big4 la Sfera Business

May 19th, 2016   •   no comments   

Dupa 15 ani ca Director de marketing in Big4, Elena Badea trece in antreprenoriat

 

La Sfera Business, alaturi de Catalin Stancu, va face training, marketing startegic si consultanta 

Elena Badea_2016

Sfera Business are incepand de astazi in echipa sa un profesionist valoros. Elena Badea s-a alaturat companiei ca Partener si Senior Consultant, dupa ce a construit o cariera de peste 22 de ani in marketing, vanzari si business development. Timp de 15 ani a fost Director Marketing al unei companii internationale de top ce activeaza din 1992 si in Romania. In aceasta perioda, timp de 10 ani a condus departamentul de Marketing & Business Development, dupa care a coordonat activitatea de PR si de comunicare a brandului odata cu evolutia rapida a companiei din ultimii 5 ani.

“Pentru mine este deosebit de important faptul ca Elena a ales sa vina la Sfera Business. Am construit acesta companie pe principiul experientei demonstrate si toti colegii care sunt alaturi de noi si cu care colaboram pentru programele pe care le livram au minim 15 ani de experienta hands on in temele pe care le sustin. Facem diferenta prin pasiunea pe care o punem in tot ceea ce facem, prin implicarea 100% alaturi de partenerii de afaceri cu care lucram si prin aspectele practice, aplicabile imediat in activitatea de zi cu zi pe care le includem in programele noastre”, spune Catalin Stancu, Managing Partner Sfera Business.

“Este o schimbare importanta pentru mine si un inceput de drum care imi aduce multa munca de constructie in fata. Este o nevoie uriasa de taining experiential in piata, care, corelat cu alte tehnici, poate da rezultate rapide si pe o durata mai mare in business. In afara de training si consultanta pentru oameni de afaceri si antreprenori vreau sa dezvolt si proiecte pentru tineri aflati la inceput de drum in cariera sau in antreprenoriat. Valorile mele sunt leadership, pasiune, invatare continua si inovatie. Ele ma vor ghida si in acest nou drum pe care il incep la Sfera Business”, spune Elena Badea, Partner & Senior Consultant Sfera Business.

De peste 7 ani Elena Badea este implicata in mediul academic, fiind invitata sa predea cursuri in cadrul programului de Master al Griffiths School of Management din Oradea. A coordonat numeroase cercetari privind mediul de business si antreprenorial din Romania si s-a implicat in programe de formare si coaching pentru manageri si oameni de afaceri, dar si in proiecte de responsabilitate sociala si educatie. Publica frecvent articole in presa si este invitata ca vorbitor la numeroase conferinte nationale pe teme actuale de marketing si business development.

In ultimii trei ani a sustinut peste 300 de ore de cursuri atat in cadrul unor companii multinationale, cat si in cadrul unor mari firme antreprenoriale romanesti. Temele pe care le abordeaza includ: marketing si comunicare, business development, account management, limbajul trupului in afaceri, tehnici de prezentare, de networking, de dezvoltare a brandului personal, psihologia vanzarilor si neuromarketing.

Bun venit Alexandra Cernian in echipa Sfera Business

April 16th, 2016   •   no comments   
Bun venit Alexandra Cernian in echipa Sfera Business

Alexandra Cernian este lector universitar la Facultatea de Automatica si Calculatoare (Universitatea Politehnica Bucuresti) din 2007. Are experienta de predare si cercetare in domenii ca: baze de date, inteligenta artificiala, Software Engineering, Business Intelligence, Data Mining. Este doctor in Ingineria Sistemelor.

A participat ca expert in numeroase proiecte nationale si internationale si a derulat activitati de consultanta in formare si  e-Learning in companii ca SIVECO Romania si SOFTWIN.

Ca trainer, are 10 ani experienta in sustinerea de cursuri in companii nationale si multinationale B2B si B2C si deruleaza programe de formare si consultanta in programe functionale si soft skills.

A colaborat cu peste 50 de companii naționale si multinationale, pentru care a sustinut peste 350 sesiune de training si consultanta

Deoarece vrem sa aflati mai multe despre noua noastra colega Alexandra, va invitam sa cititi urmatorul mini-interviu.

1. Cine este Alexandra?
Sunt lector universitar, trainer și consultant. Predau din 2005 la Facultatea de Automatică și Calculatoare (Universitatea Politehnica București), iar din 2011 sunt doctor în Ingineria Sistemelor. Ca trainer, antrenez competente funtionale si le fac accesibile tuturor. Am peste 10 ani de experiență în susținerea de cursuri și programe de consultanță pentru companii naționale și multinaționale B2B și B2C.

2. De ce Sfera Business?
M-am alaturat cu drag conceptului Sfera Business din dorinta de a acoperi o gama cat mai larga din nevoile de training ale companiilor si cu convingerea ca suntem cei buni! Ma regasesc aici pentru ca facem lucrurile diferit. Toti trainerii Sfera Business au experienta demonstrata de minim 10 ani in domeniile lor de specialitate si asta face ca abordarea noastra sa fie diferita si cu adevarat relevanta pentru nevoile clientului.

3. Ce mesaj ai pentru partenerii Sfera Business?
Rolul meu este acela de a ajuta clientii sa integreze solutiile tehnologice in activitatea lor de zi cu zi, pentru a-si creste productivitatea. Si asta rapid, prin solutii de training și consultanță „quick-win” adaptate nevoilor fiecărui participant si echipe. Abordez cursurile din perspectivă funcțională și mă bazez pe interactivitate și învățare experiențială.

4. Care sunt pasiunile tale in afara activitatii de training?
Calatoriile, echitatia (si calul meu – Lumia), fitness.

 

In cadrul seminarului din 18 noiembrie vom dezvalui rezultatele studiului de piata Ernst & Young si Sfera Business “Provocarile unui manager de vanzari”

November 12th, 2015   •   no comments   

BusinessMark are placerea sa anunte organizarea celei de a III-a editii a evenimentului dedicat specialistilor in Vanzari si business development – ACCELERATE. Sales Conference. Aceasta va avea loc pe 18 si 19 noiembrie 2015 la Bucuresti, Hotel Radisson Blu.

 

Experienta din cadrul evenimentului isi propune sa fie una complexa, cele doua zile de eveniment ingloband: seminar, masa rotunda, keynote speech, sesiune de prezentari si workshop.

 

In cele doua zile de eveniment vom dezbate, analiza si oferi solutii la cele mai importante provocari ale departamentelor de vanzari si business development. Printre temele evenimentului se numara: leadership-ul in vanzari, strategii pentru echipe de vanzari performante, schimbarile clientului si provocarile in vanzari, alinierea Sales-Marketing – colaborarea pentru a asigura un ciclu coerent si complet unui client, era digitala si influenta asupra procesului de vanzari, emergenta e-commerce, customer engagement, personal branding in vanzari, factorii emotionali care influenteaza deciziile clientului, cum folosim tehnicile NLP in mod autentic in relatiile cu clientii, managementul procesului de vanzare.

 

Printre speakerii ce s-au alaturat proiectului, se numara:

 

  • Mihai Patrascu, CEO, evoMAG.ro
  • Dan Glavan, Business Development Manager, British American Tobacco
  • Elena Badea, Associate Director, Head of Branding, Marketing and Communication, EY Romania
  • Valentin Jurcut, Chief Sales Officer, BNP Paribas Cardif
  • Dan Vasile, Business Solutions Lead, Microsoft România
  • Rares Florea, CEE Commercial Manager,  Vector Watch
  • Catalin Stancu, Managing Partner, Sfera Business
  • Cecilia Tanasoiu, Managing Director, Prometheus, The Group
  • Mihai Arghire,Partner & Senior Consultant, Brightway
  • Victor Kapra, Social media consultant & blogger
  • Carmen Mardale, trainer & coach NLP
  • Alin Gherman, Expert, EXEC-EDU

 

De asemenea, ne bucuram sa anuntam participarea ROBERTEI DE SANCTISProfesor, Departmentul Marketing & Sales, SDA Bocconi School of Management, una dintre cele mai bune scoli de business din lume.

Roberta va sustine un keynote speech in cadrul conferintei si un workshop unde va aborda ca tematici: leadership-ul in Vanzari, relatia dintre Vanzari si marketing, evolutia relatiei dintre specialistii in Vanzari si clienti.

 

Va rog sa regasiti in prezentarea atasata mai multe detalii despre structura evenimentului, speakerii si tematica.

 

Pentru a va inregistra in audienta evenimentului, va rugam sa completati formularul de inscriere atasat si sa il trimiteti la office@business-mark.ro . Mentionez ca in cadrul formularului regasiti si grila de costuri.

Noi programe de negociere IKA in parteneriat cu Catalina Aldea din septembrie

July 13th, 2015   •   1 comment   

In toamna acestui an, Catalin Stancu si  Catalina Aldea vor derula un program dedicat negocierilor anuale cu International Key Accounts, program construit si aplicat pe piata producatorilor si distribuitorilor din FMCG. Fata de editia din dec 2014-feb 2015, editie la care au participat peste 30 reprezentanti ai unor companii importante din industrie, precum Orkla Foods, Dobrogea Group, Titan, Overseas, Bonduelle, Scandia Foods, Boromir, Alka Trading, Crama Oprisor, Bomboniera, Whiteland, Mercury, cele 2 module din acest an aduc in sala experienta consistenta a Catalinei Aldea, invitat Sfera Business pentru evenimentele de Retail.

Workshopurile vor atinge, in module separate, elemente de strategie a colaborarii cu International Key Account precum si tehnici si tactici de negociere specifice intalnirilor cu buyerii IKA. Tocmai de aceea spectrul audientei principale este largit, programul adresandu-se in acest an si conducerii departamentelor comerciale.

Grupele vor fi limitate la 20 participanti tocmai pentru a permite o interactiune consistenta si o adaptabilitate a discutiilor pe problemele reale din negocierile cu IKA. Datele stabilite pentru program sunt urmatoarele:

– 16 septembrie – Modulul 1- “Modern Trade- Strategic Drivers for Business” ( sesiune de 1 zi);

– 22-23 octombrie respectiv 05-06 noiembrie- Modulul 2- “Modern Trade- Negotiation” ( sesiuni de 2 zile).

Pentru informatii suplimentare va rugam sa ne contactati la adresele de email catalin.stancu@sferabusiness.ro, catalina@aldeaconsulting.ro  sau mirela.voinea@sferabusiness.ro.

Noi editii open in perioada iulie-decembrie 2015

July 3rd, 2015   •   no comments   
Noi editii open in perioada iulie-decembrie 2015

 

In perioda iulie-decembrie 2015 Sfera Business organizeaza noi sesiuni ale programelor open, dupa cum urmeaza:

  • “Negociere in FMCG cu magazinele IKA” (editiile a doua si a treia)-28 iulie 2015 si respectiv 03 septembrie Bucuresti;
  • “Managementul Echipei” (editia a opta)- 29-30 iulie 2015, Bucuresti;
  • “Negociere si Influentare” (editia a doua)- 26-27 august 2015, Bucuresti;
  • “Tehnici in Vanzarea Consultativa” ( primele doua editii)- 24-25 septembrie si respectiv 19-20 noiembrie 2015, Bucuresti;
  • “Organizare.Productivitate.Time Management” (prima editie)- 15-16 octoembrie 2015;
  • “Coaching pentru performanta” (prima editie)- 26-27 octombrie 2015;
  • “Remote Management- cum conduc echipa in teritoriu” (prima editie)- 28-29 octombrie 2015;
  • “Managementul Echipelor de vanzari” (prima editie)- 7-8 decembrie 2015.

 

Negociere in FMCG cu magazinele IKA – Catalin Stancu, 28 iulie sau 03 septembrie, Bucuresti

In cea mai mare parte a companiilor din FMCG procesul de vanzare catre retelele IKA este impartit. Pe de o parte, negocierile de conditii comerciale, promotii, actiuni speciale, listarile de articole, care se deruleaza la sediul centralelor de achizitii si care in foarte rare situatii implica participarea colegilor din field respectiv din magazine.

Acestia din urma au un rol esential in derularea unei activitati comerciale profitabile cu clientul IKA. Unele organizatii au structuri complexe de “Field Implementation”, altele specialisti care lucreaza impreuna cu colegii lor ce se ocupa de vanzarile teritoriale in TT si in IKA deopotriva, iar altele pur si simplu au transferat aceasta responsabilitate managerilor zonali din TT.

Workshopul trateaza in mod special negocierea la nivelul maazinului si modul in care reusim sa maximizam rezultatele in implementare.

formularul de înregistrare

 

Managementul Echipei –29-30 iulie 2015, Bucuresti

Rolul de manager poate fi extrem de solicitant. Pentru majoritatea oamenilor, abilitatile necesare pentru a conduce o echipa nu vin în mod natural, aceasta insemnand ca trebuie invatate și aplicate sistematic, pana la adoptia lor.

Cursul are avantajul de a folosi atat metode de predare eficiente pentru a maximiza transferul de cunostinte si abilitati, cat si expertiza de management a facilitatorului. Aflat deja la a opta editie, se bucura de aprecieri de la participanti (pe care le gasiti in rubrica testimoniale de la pagina dedicata) iar materialele sunt imbunatatite continuu.

Mai mult de 40% din timp este dedicat jocurilor si studiilor de caz, elemente care asigura o interactivitate maxima. Se adreseaza atat managerilor de echipa cat si angajatilor high-potentials din companii, care au nevoie de structurarea cunostintelor in materie de management.

formularul de înregistrare

 

Negociere si Influentare – Catalin Stancu 26-27 august 2015, Bucuresti

Din cauza presiunilor pe care mediul economic și competiția acerbă le pun asupra clienților, multe dintre contractele pe care Vânzătorii le încheie au o profitabilitate mică. Deși ei se bucură că au reușit să încheie vânzarea, de multe ori propria lor companie se vede în situația de a-și diminua profitul sau, mai rău, de a face compromisuri ce se pot constitui în adevărate precedente nefavorabile.

Să știi să modifici propunerea comercială astfel încât să conservi profitabilitatea ofertei inițiale reprezintă o adevărată artă. Acest curs îi pregătește pe participanți cu abilitățile necesare negocierii. El acoperă principiile de bază ale negocierii, poziționarea negocierii în contextul de vânzare, tehnicile și tacticile clienților în negociere, precum și pregătirea variantelor de negociere pentru a obține cele mai profitabile deal-uri.

formularul de înregistrare

 

Tehnici in Vanzarea Consultativa  – Cătălin Stancu, 24-25 septembrie si 19-20 noiembrie 2015

Realitatea economică în care operăm s-a schimbat dramatic în ultimii ani. Competiția este din ce în ce mai agresivă, pe o piață în care prețul pare a juca un rol din ce în ce mai important.

Si totusi, intotdeauna vor exista elemente cheie care vor face diferenta intre un vanzator mediocru si unul cu rezultate exceptionale permanent. Cunoasterea pasilor proceselor de vanzare, a tehnicilor de folosit in situatii speciale, cresterea abilitatilor de comunicare si relationare cu clientii nostri si multe alte subiecte vor putea fi discutate impreuna cu un expert in domeniul vanzarilor tranzactionale si consultative.

A obține maximum posibil din resursele avute la dispoziție a devenit una dintre regulile de bază pentru mediul de afaceri de astăzi.

Un seminar care strange la un loc atat concepte fundamentale pentru maximizarea rezultatelor in vanzari cat si exemple si studii de caz relevante din experienta facilitatorului.

formularul de înregistrare

 

Organizare. Productivitate. Time Management– Catalin Stancu, 15-16 octombrie 2015

Presiunea la care trebuie sa facem fata devine uneori foarte greu de suportat. Proiectele la care participam, dead-lineurile scurte, sarcinile amanate, orele  petrecute peste program, acestea si multe altele pot conduce la blocaje de productivitate. Ne prindem uneori intr-o valtoare a activitatilor de care trebuie, in mod constient, sa ne scuturam.

Preocuparile zilnice nu sunt decat proiectia in termen scurt a obiectivelor, profesionale si personale. Si odata constienti de acest lucru ne este mult mai usor sa intelegem cum trebuie sa prioritizam. Ce ma duce mai aproape de indeplinirea obiectivelor? Care activitati sunt importante in acest context? Se aplica principiul si in viata personala?

Cu totii ne dorim sa “castigam timp”. Pentru a fi mai eficienti in rolurile profesionale, pentru a fi mai relaxati si a petrece mai mult timp cu cei dragi. Acest seminar poate fi revelator prin instrumentele usor de folosit si cu aplicabilitate imediata.

formularul de înregistrare

 

Coaching pentru performanta– Sorin Feroiu, 26-27 octombrie 2015

Workshopul tratează o gamă de subiecte privind principiile coaching-ului pentru performanta și acoperă arii de discuție ca:

  • introducere în coaching
  • schimbarea comportamentului
  • ce determină performanța în job?
  • pregătirea pentru coaching
  • observarea performanței,
  • stabilirea diagnosticului,
  • structura unei conversații de coaching,
  • tehnici de ascultare activă,
  • numeroase metode de adresare a întrebărilor,
  • oferirea de feedback și recunoașterea meritelor

Cursul este încărcat de exerciții, scenarii și studii de caz cu modele de discuții de coaching. Participanții vor parcurge numeroase exerciții individuale și de grup pentru a dobândi arta adresării întrebărilor potrivite și pentru a obține angajamentul și implicarea membrilor echipei în îmbunătățirea performanțelor de la job.

 

“Remote Management- cum conduc echipa in teritoriu”– Catalin Stancu, 28-29 octombrie 2015

Cea mai mare parte a membrilor unei echipe de vanzari, in FMCG si nu numai, isi desfasoara activitatea in alta localitate decat cea in care se gaseste sediul companiei. Se vad foarta rar, la una-trei luni, la sedinte in are se analizeaza rezultatele si se fac planurile pentru perioadele urmatoare. Cea mai mare parte a timpului si-o petrec la client, in masina ( cel mai probabil vorbind la telefon). Deprinderile organizationale sufocante bazate pe un birou si un program fix de lucru nu li se aploica, au un grad ridicat de independenta in ceea ce priveste organizarea propriei activitati si obtinerea rezultatelor.

In acest context special stilul in care managerul isi coordoneaza echipa este capital. Seminarul are un mix special de instrumente cu aplicabilitate imediata, studii de caz si exemple concrete din experienta de peste 15 ani in conducerea echipelor de vanzari a facilitatorului.

 

 

“Managementul Echipelor de Vanzari”– Catalin Stancu, 07-08 decembrie 2015

Lansam in decembrie seminarul dedicat conducerii echipelor de vanzari, dupa o munca asidua de pregatire a unui material cu totul special. Spunem asta pentru ca din experienta de foarte multi ani a membrilor echipei in coordonarea echipelor de vanzari, am extras substanta, adica punctele cheie pe care un manager trebuie sa le atinga in asa fel incat sa maximizeze performanta echipei lui. Caci despre asta este vorba.

Setarea si transmiterea obiectivelor, definirea indicatorilor de performanta si urmarorea lor, motivarea, dezvoltarea personala si profesionala a membrilor echipei, acestea si multe altele sunt subordonate unui rezultat fundamental: maximizarea rezultatelor companiei.

Un seminar absolut revelator plin de instrumente concrete de lucru si de studii de caz extrem de eficiente pentru o experienta de invatare cu totul speciala.

 

Catalin Stancu – interviu ZF Live

July 2nd, 2015   •   no comments   

Catalin Stancu, Sfera Business: “Ca sa stii sa vinzi trebuie sa cunosti bine business-ul”. Urmariti interviul ZF Live cu Catalin Stancu.

 

Cursurile open din lunile aprilie-mai

March 17th, 2015   •   1 comment   
Cursurile open din lunile aprilie-mai

Vanzari, Negocieri, Influentare, Train the Trainer, Managementul Echipei si  multe altele – toate aceste teme se regasesc in cursurile open sustinute de Sfera Business in lunile aprilie-mai.

Cursurile in regim opem reprezinta o oportunitate excelenta pentru companiile care au un numar mic de oameni intr-o anume pozitie, pentru care ar fi greu (daca nu chiar imposbil) sa organizeze un seminar dedicat acestora. La sesiunile open, participantii au ocazia sa interactioneze si sa impartaseasca experiente profesionale cu colegi din industrii similare, imbogatindu-si, astfel, cunostintele si reteaua de contacte.

 

Abilitati de Vanzare Consultativa – Sorin Feroiu, 03-04 aprilie 2015

Atunci cand o vanzare se incheie cateodata si dupa cateva luni, este nevoie de abilitati deosebite pentru a putea duce la bun sfarsit semnarea contractului. Vanzatorii consultativi se confrunta tot mai des cu clienti care deja folosesc tipul de produs sau serviciu promovat de ei. De cele mai multe ori multumiti de situatia lor actuala, acesti clienti nu vad de ce si-ar bate capul cu un nou produs sau serviciu care sa le inlocuiasca vechile rutine.

formularul de înregistrare

 

Negociere si Influentare – Sorin Feroiu, Catalin Stancu, 09-10 aprilie, 28-29 mai 2015

Din cauza presiunilor pe care mediul economic si competitia acerba le pun asupra clientilor, multe dintre contractele pe care Vanzatorii le incheie au o profitabilitate mica. Desi ei se bucura pentru ca au reusit sa incheie vanzarea, de multe ori propria lor companie se vede in situatia de a-si diminua profitul sau, mai rau, de a face compromisuri ce se pot constitui in adevarate precedente nefavorabile.

Sa stii sa modifici propunerea comerciala astfel incat sa conservi profitabilitatea ofertei initiale reprezinta o adevarata arta.

formularul de înregistrare

 

Train the Trainer (Curs autorizat Formator – cod COR 242401)  – Sorin Feroiu, Mugur Badarau 16-18 aprilie (modulul I), 23-25 aprilie (modulul II)

Livrarea unei sesiuni de training necesita multe abilitati. Un trainer trebuie sa cunoasca foarte bine continutul (chiar sa fie un expert in domeniul respectiv),  sa fie capabil sa comunice foarte bine cu personalitati diferite, sa cunoasca cum functioneaza procesul de invatare la adulti, sa detina un inalt nivel de empatie pentru a intelege provocarile cursantilor si pentru a fi capabil sa exprime entuziasm fata de continutul predat.

Participand la acest curs, vei beneficia de experienta cumulata de peste 30 de ani a celor doi formatori in livrarea de training, precum si de cele mai eficiente tehnici de facilitare, validate in practica.

formularul de înregistrare

 

Managementul Echipei  – Sorin Feroiu, Catalin Stancu, 20-21 aprilie, 25 – 26 mai 2015

In rol de manager de echipa, esti in situatia de a indeplini obiective de performanta cu ajutorul oamenilor pe care ii conduci. Oameni care au abilitati, cunostinte si atitudini diferite. Oameni care sunt motivati de aspecte diferite. Ca un dirijor de orchestra, trebuie sa scoti tot ceea ce este mai bun din oamenii tai.

Acest curs puternic interactiv va familiarizeaza cu abilitatile, cunostintele si atitudinile necesare conducerii unei echipe, incluzand intre subiectele abordate:

    • stabilirea si urmarirea obiectivelor de performanta
    • planificarea si organizarea activitătilor
    • dezvoltarea si motivarea membrilor echipei
    • abilitati de comunicare interpersonala
    • intelegerea si adaptarea propriului stil de management si multe alte aspecte.

formularul de înregistrare

 

Vanzari Profesioniste in F.M.C.G  – Adrian Badea, 15-16 mai 2015

Realitatea economica in care operam s-a schimbat dramatic in ultimii ani. Competitia este din ce in ce mai agresiva, pe o piata in care pretul pare a juca un rol din ce in ce mai important.

Clientii, mai mult decat oricand, se apleaca cu grija asupra costurilor, cheltuielilor, profitului, operand reduceri peste reduceri si fiind atenti la toate oportunitatile aparute in mediul in care actioneaza. Grija mai mare pentru stocuri si achizitii, precum si pentru gestionarea banilor datorati furnizorilor au devenit problemele presante ale clientilor de azi.

A obtine maximum posibil din resursele avute la dispozitie a devenit una dintre regulile de baza pentru mediul de afaceri de astazi.

Si totusi, vanzatorii care reusesc sa aiba relatii excelente cu clientii par a avea cele mai bune rezultate.

formularul de înregistrare

 

Negocieri in F.M.C.G cu Traditional Trade (TT) – Adrian Badea, 18-19 mai 2015

Un curs foarte practic pentru vanzatorii experimentati din FMCG, care doresc sa-si dezvolte si sa-si rafineze abilitătile de vanzare utilizate in interactiunile cu clientii din comertul traditional.

A reusi sa faci vanzari mai profitabile, mai ales in conditiile in care majoritatea concurentilor par a folosi pretul drept unic argument, necesita cateva abilitati speciale, pe care nu multi dintre vanzatorii experimentati le au.

formularul de înregistrare